> Kas ir pirts?

> Pirts tradīcijas pasaulē

> Ja esi izlēmis nopērties...

> Pirts procedūru iedarbība

> Pirts lietas

> Pirmā palīdzība

> Vairāk par alu

> Pirts kurināšana

> Ja esi nolēmis celt...

> Veselīgam dzīvesveidam

> Ūdens procedūras

> Fitoterapija un aromterapija

> Skaistumam un veselībai

> ---separator---

> Ifrasarkano staru siltuma sauna

> Sieviete un pirts

> Pirts un sports

> Latvijas Pirts Savienība

Pirts lietas
Iebūvējamās pirtis
Pirts kubls
Interesantākie pirts piedāvājumi
Pirts projekti
Pirts būvniecība (guļbūve, koka karkass, frēzbaļķu pirts)

Anekdotes par pirts tēmu.
Karikatūras

Par konkursa atklāŠanu laicīgi paziŅosim!

Pirtslietas viesojas

Forums

Sludinājumi

Pieteikties uz e-jaunumiem

18.
marts
2019
PIRTSMĪļA VIEDOKLIS



Pirts procedūras ir cieši saistītas ar trenniņu režīmu. Pirms apmeklē pirti ir jāņem vērā trenniņu slodze. Kas spotistam paredžets, ne tikai šodien, bet arī nākošajās dienās. Ja pirts apmeklējuma dienā nodarbības nav notikušas, bet ir paredzētas nākošajā dienā, nav vēlams pārāk ilgi pavadīt laiku karstumā. 10-12 minūtes ir pietiekoši. Ja dienā ir bijuši trenniņi, tad pirts apmeklējuma laiku saīsina līdz 8-10 min. Ja trennīņš paredzēts pēc diennakts un vairāk, tad var palielināt pirts slodzi. Tie kuri pirts apmeklējuma dienā ir trennējušies kopējais pirts apmeklējuma laiks būtu vēlams līdz 25 minūtēm, tie kuri nav trennējušies – līdz 20 min.

Ja ir sajūta, ka nav spēka, pirts apmklējumu vēlams veikt starp rīta un vakara trenniņiem vai sacensībām. Vienas pērtuvē uzturēšanās reizes ilgums aptuveni 5-7 min. Pēc tam obligāta auksta duša ( 13-15 grādi). Aukstās procedūras ilgums na vairāk par 20-40 sekundēm. Pēc tam 1,5-2 min. duša vai vanna ar ūdens temperatūru 37-39 grādi. Tad atpūtas pauze 5-7 min., vislabāk guļus stāvoklī, var arī izdarīt lēnas peldes baseinā (ūdens temp. 25-27 grādi). Šis ieteikums noder sportistiem kuriem ir bijušas vakara laikā, bet no rīta paredzēta jauna fiziska slodze.

Ja pēc sacensībām vai treniņiem ir atpūtas diena, izdara 4-5 reizes pērtuves apmeklējumu – pa 5-7 minūtēm, vienā pirts apmeklējuma laikā. Starp pērtuves apmeklējuma reizēm – obligāta atpūta. Pēc pērtuves obligāta auksta duša, neilgāk par 10-15 sekundēm. Pēc tam silta dūša – līdz  3 min.

Pēc nedēļas vai mēneša pastiprinātas trenniņu slodzes un kad uzsākta pakāpeniska slodzes samazināšana. Vēlams izdarīt pirts apmeklējumu nākoša dienā pēc pārslodzes, ne tajā pašā. Izdara 5-7 reizes pērtuves apmeklējumu – pa 5-6 minūtēm, vienā pirts apmeklējuma laikā.

Sportistiem, kuri apmeklē sausa gaisa pirtis – saunas. Saunā pavadot 8-10 min. gūst vislabāko efektu. Palielinās muskuļu spēks, kustību precizitāte un ātrums, izturība. Paātirnās organisma funkciju attjaunošana pēc fiziskas pārslodzes. Maksimālais laiks ko var pavadīt saunā ir 25 min. Katram ir jāizvērtē sev optimālais laiks un režims, jo nav noteikti jebkādi pirts procedūru standarti. Vienmēr jāvadās no paššajūtas. Subjektīvais organisma stāvoklis ir ne mazāk svarīgs par objektīvo. Ir jāiemācās saprast savu organismu. Piemēram, nemierīgs miegs, apetītes mazināšanās, nakts miega laikā notiek svīšana liecina par to, ka pirts procedūras slodze ir bijusi par lielu. Par to liecina arī apgrūtināta elpošana, smaguma sajūta muskuļos, skumīgs garastāvoklis. Ir jāsamazina slodze. Ja pēc pirts apmeklējuma novērojams vingrums, veselīga apetīte, tātad viss ir kārtībā.

Pirts procedūrām pēc trenniņiem. Tiek pielietota uzreiz pēs nodarbībām, noguruma mazināšanai. Jāņem vērā, ka procedūras laikā rodas zināma slodze, kuras pakāpe atkarīga no gaisa karstuma intensitātes, mitruma un atdzesēšanās procedūru ilguma uc. Jāņem vērā katra sportista individulā spēja uzturēties pirtī. Īslaicīgās augatās temperatūras iespaidā, apvienojot ar ūdens procedūrām notiek intensīvas izmaiņas veģetatīvas sistēmas darbībā, centrālas nervu sistēmas darbībā. Vienlaicīgi ar kustību analizatora pazitīvu darbības uzlabošanos, kas novērojams pieaugot kustību precizitātei un koncentrētībai, notiek arī citu organisma analizātoru darbības izmaiņas. Kopumā šis izmaiņas nodrošina sportistiem ātrāku darbaspēju atjaunošanos pēc nogurdinošas muskuļu darbības.  Veidojas pozitīvas emocijas, normalizējas lielu fizislo slodžu psiholoģiskā uztvere.

Pārtraukumos starp rīta un vakara trenniņiem vai sacensībām, ar mērķi ātri atjaunot mazinājušās darbaspējas.

Pērtuvi apmeklē 2 reizes – pa 3-4 min. (80-100 grādu temp., mitrums līdz 30%). Pēc katras reizes skalojas vēsā dušā ( vai baseinā), ūdens temp. 15-18 grādi – 15-20 min. Pēc tam silta duša vai vanna ar ūdens temp. 35-40 drādi – 1-1,5 min. Tad seko atpūta (vēlams guļus stāvoklī) 5-7 min. Šādu procedūru ieteicams veikt 3-7 reizes nedēļā.

Pārtraukumos starp trenniņiem va sacensībām, ja to ilgums irvairāk par 18-20 stundām. Vai arī pēc liela apjoma darbiem, kam seko vesela diena atpūtai.

Pērtuvi apmeklē 3-5 reizes – pa 5-7 min. (90-100 grādu temp., mitrums līdz 30%). Kopējais apmeklējumu laika ilgums nedrīkst pārsniegt 1.5-2 stundas.

Ja izmanto  pirts slotiņas var palielināt gaisa mitruma daudzumu, pēc tam skalojas vēsā dušā ( vai baseinā) – 3-4 sekundes, silta duša vai vanna – 2,5-3 min. Palielina arī atpūtas laiku starp apmeklējuma reizēm, ņemot vērā sportista pašsajūtu. Apmeklējuma reizes var palielināt līdz 5-7, procedūras laiku nevajag palielināt. Baseina vai vannas ūdens temperetūra ap 26-30 grādi. Šādu procedūru ieteicams veikt nevairāk kā 2 reizes nedēļā.




PIRTS KATALOGS, Pirtis, viesu mājas, atpūtas mājas, kempingi, pirtnieki

Pirts/atpūtas vietas PIEVIENOŠANA katalogam

Seko Pirtslietas.lv TWITTER.com

PIRTS BŪVNIECĪBA (GUļBŪVE, KOKA KARKASS, FRĒZBAļķU PIRTS)

Pirts kubli par
ražotāja cenām!

Pirts - saunas iebūvēšana mājā/dzīvoklī

www.zemnieks.info
(veselīgi lauku produkti no zemniekiem)

KAS/KUR/KAD arhīvs

 Jūsu reklāma poŗtālā tikai no 1Ls dienā >







Vai Jums būtu interese iestāties ''Pirts mīļotāju'' klubiņā?
 Ja tāds būtu, tad noteikti pievienotos.
 Nē, mani tas neinteresē.
 Vajadzīga papildus informācija.
Par mums Statistika