Izdrukāts no: http://www.pirtslietas.lv/web/index.php?id=400158&printDocument=true
Datums: 19.08.2019 23:44

Pirts pašmasāžu paņēmieni

Nonākot pirtī pēc smagas fiziskas slodzes, ieteicams veikt nelielu pašmasāžu. Masāžas kustības izdara limfvadu virzienā, nesteidzīgi tuvojoties limfu mezgliem. Pašus limfu mezglus aizskart nav ieteicams. Nepieciešams ievērot noteiktu darbības secību: masēt sāk no pēdas – uz cirksni, no delnas – uz plecu. Krūtis masē no vidusdaļas uz sāniem, kaklu – no matiem uz atslēgas kaula pusi. Procedūras ilgums – 10-15 min.

 

 

 

Daži pašmasāžas paņēmieni:

  • Sēžot uz sola, izvingriniet kāju pirkstus, tos iztaisnojot un saliecot. To pašu veic ar pēdu. Masējot izvingrina apakšstilba muskuļus.
  • Kājas masē, enerģiski glāstot virzienā no pēdas uz celi, nepieļaujot ādas kroku veidošanos. Izvingriniet  ikru muskuli – apņemiet ar rokām un it kā “viļājiet” starp pirkstiem .
  • Gūžas masāžas sākumā izstiepj kāju. Uzsāk ar glāstīšanu, turpina ar žņaudzīšanu. Tiek pastiprināta asinsrite. Žņaudzīšanu sākumā izdara ar vienu roku, pēc tam ar abām. Enerģiskas kustības veic vrzienā no ceļa uz cirksni. Var arī ar abām rokām veikt vieglus sitienus.
  • Pats grūtākais ir muguras masāža. Aizliek rokas aiz muguras un ar delnu augšpusi veic muguras berzēšanu – no lejas uz augšu un otrādi, no jostas daļas – uz lāpstiņām un atpakaļ.
  • Krūtis masē no centra uz pleciem. Sievietēm, veicot krūšu masāžu, nav ieteicams aizskart krūts piena dziedzerus.
  • Vēderu masē, glāstot pulksteņa rādītāja kustības virzienā, pamazām samazinot darbības virzienu. Pēc tam vēderu nedaudz viegli pamīca. Ar abām rokām satur vēdera mīkstos audus un tuvina vienu otram. Lai gūtu labāku efektu, apguļas un saliec kājas, jo šādā stāvoklī vēdera muskuļi ir maksimāli atslābināti.
  • Kaklu masē, enerģiski glāstot ar plaukstām virzienā no pakauša uz pleciem. Pēc tam berzē un izmīca, speižot ar pirkstiem, izdarot apļveida kustības.